Lördag morgon

Jag satt och klurade på vad man kunde göra som fattig student i Stockholm en lördag som denna och kom på att det finns massor med museer som har fri entré. När jag satt och kollade igenom dessa så insåg jag ganska snabbt att dessa museum inte direkt var min ideal Lördag i Sveriges huvudstad.

Så vad kan man göra enligt mig en solig Lördag i Stockholm:
Strosa runt på stan, bara för att man är på stan så behöver man ju inte spendera pengar. Det finns massor att göra i stan förutom att shoppa.
Parkaktiviteter, sporta, sitt på en filt, läs en bok eller samla ihop ett gäng vänner och gå på picknick. Under sommaren så bör man ta vara på Stockholms alla parker.
Gå ut gratis, på kvällen finns det alltid något att göra i denna stad även om man inte har några pengar i plånboken. Många klubbar har gratis inträde före ett visst klockslag och om du sedan inte köper något där inne så kan du festa helt gratis. I kväll kan du till exempel osa. Café opera, Rose och Pure. Det finns även många klubbar i Stockholm som har gratis inträde hela kvällen.
Kolla på film hemma, bara för att man är i en stor stad betyder det inte att man måste gå ut eller röra sig på stan varje kväll. Det kan vara lika mysigt att samla ihop några vänner och ha en filmkväll.
Plugga, jag vet att det inte är det första man tänker på en Lördag men fatta hur bra det är att plugga när man inte har pengar. När CSN kommer, så har du tid att göra saker istället för att sitta hemma och plugga.
Eller så gör ni det jag tänker göra idag, städa, träna och kolla på meningslösa serier.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0