Studentbostäder!

(inte min studentbostad)



Just nu som vi vet är det brist på studentbostäder och nästan omöjligt att hitta en lya inför studierna, speciellt i Stockholm, därför är det väldigt smart att registrera sig på www.sssb.se så tidigt som möjligt så att man har hyffsat mycket poäng till när det blir dags att flytta! Jag registrerar mig reda på ettan i gymnasiet så det var inga problem alls för mig att få en bostad på Lappis! SSSB fungerar på så viss att man samlar poäng (1 dag = 1 poäng) och ju fler man har ju lättare är det att kunna få den bostad man vill ha för man konkurerar om bostäder och den som har mest får bostaden!

Det kan också vara smart att skriva på olika forum om att man söker bostäder, för det är ofta att folk är iväg eller hyr ut sin lya! Då har man ett tillfälligt boende tills det att man hittar eget! Åk gärna till de olika studentbostads områdena och lägg upp lappar om att du söker bostad! Där har ni lite tips för bostad iallafall !

//Lorik

Kommentarer
Postat av: Helen

Jag har 474 ködagar :D

Did you hear they're planning to camp outside on campus to show solidarity with homeless students?

2010-08-25 @ 22:05:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0