Shutter Island

Jag såg inte filmen från början, men jag såg tillräckligt för att kunna säga att det är en brilliant film. Den är invecklad, irriterande och frustrerande. När man tror att man vet vad som pågår så börjar man tänka och inser att det kan vara tvärt om. Efter filmen så känner man sig i psyktisk obalans och vill bara förstå vad som är rätt och vad som är fel. Man spelar filmen om och om igen i huvudet och försöker hitta detaljer som tyder på att det man tror stämmer. Är han psykiskt störd eller försöker de bara fucka med hans hjärna? Producenten Martin Scorsese har gjort en till film som nu tillhör mina favoriter (Gangs of New York är den första, som Leonardo diCaprio också spelar huvudrollen i).

Jag måste läsa boken!
//Malin

Kommentarer
Postat av: Malin

Jag älskar Ben Kingsley men den här filmen klarade jag bara inte av. Inget för mig men den hade stor potential.

2010-09-01 @ 17:06:35
URL: http://malinbs.wordpress.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0