Den förtjusande........ Veronica Maggio!

 

Och vinnaren är!

"Veronica Maggio släppte sin första singel Dumpa mig i mars 2006, den följdes av singeln Nöjd? och i september samma år kom debutskivan Vatten & bröd. Ett lyckat samarbete med Snook, på deras singel "Inga problem", resulterade i att Veronica skrev och spelade in sitt andra abumOch vinnaren är... med Oskar "Kihlen" Linnros. Albumet, som släpptes i mars 2008, innehåller singlarna Måndagsbarn, Stopp, 17 År och Gammal Sång."

- http://www.veronicamaggio.com

Konserten var jätte bra, en högravid Veronica dansade runt på scenen och var lika snygg som vanligt. I klädd en svart tight klänning, mockajacka och ett par ursnygga strumpbyxor. Jag gillar verkligen hennes klädstil nästan lika myckat som jag gillar hennnes musik. Min favoritsång "gammal sång" var konsertens enligt mig bästa låt. "17 år" "Måndagsbarn" och "Nöjd" är också tre favoriter som hon spelade under kvällen.

Det bästa med Veronica Maggio är att hennes låtar verkligen träffar en, man har någon gång kännt sig exakt så som texterna säger.

"stackars mig (stackars mig) ingen bryr sig om lilla jag
jag vill höra någon säga mig (säga mig)
att imorn blir en bättre dag"
"Det var 17 år
17 år i staden där jag växte upp och så
märker du hur fort det går?
och jag var 17 år ville inte va den
som blev kvar "

"Aldrig nöjd, jag blir aldrig nöjd
För lång eller kort eller smal eller bred
Jag vill hitta rätt men jag ser bara fel
Aldrig nöjd, jag blir aldrig nöjd
Ingen kan vara perfekt, det kan jag förstå
Men herregud, jag kan få bättre än så"


Bilder från kvällen:

 

 

 




















































// Lycklig Malin

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0